28 April 2010

M I R A C L E . . . .

27 APRIL 2010...
 Hari yg amat di takuti dan di nantikan oleh semua pelajar program matrikulasi dua tahun Malaysia...
keputusan peperiksaan akhir akan d layar kan di internet pada hari ini...
tepat jam 12.30 tengahari...
Berbekal kan najis mata lebih kurang sekilo , each.. :D
Mulut yang tak b'gosok... 
Badan yang x sempat di mandi kan..
Aku menguat kan diri utk m'hantar mesej kepada Mai..
"Mai..Result da kwa kew? "
Tiba-tiba..
telefon bimbitku b'dering..
Ternyata , Mai adalah pemanggil nya..
" Mah..da..result da kwa da.. "
" Oh ykew? Kaw da check da? "
" Da.. "
" Lepas x? "
" Lepas.."
" Ok2..aku nak check aku punye plak.. "
tap!
bunyi telefon di mati kan... 
Setelah hampir 25 minit aku b'hempas pula untuk memasuki laman web MOE.GOv.COM , akhirnya aku berjaya menembusi nya..
----------------------------------------------------------------------------------------- 


Isikan USERID dan pilih Kolej anda:
Nota: Format USERID: NO.MATRIK + 6 DIGIT terakhir dalam No.k/p ,
Contoh: MS0716602091115190
Aku memasukkan No matriks dan no ic ku..
Selang bebrapa minit , terpapar keputusan ku...

Alhamdulillah...!
air mata ku menitis..
Tangan ku menggigil...
Lantas aku memanggil mama ku..
" Mama! Mama! Tgk keputusan kakak! Cepat!  "
Mama ku berlari anak ke bilik ku..
setelah beliau melihat keputusan ku ,
jelas di wajah nya..
wajah kegembiraan...
wajah gembira dalam tangis nya..
wajah kebanggaan nya...
Ya mama! Anak mama ni berjaya buat mama bangga , ma...
" Alhamdulillah...Terima kasih kakak.. " :)
-------------------------------------------------

Aku bersyukur pada-Mu Ya Allah...
Segala usaha ku terbayar...
segala kepenatan ku nampak hasil nya..
Segala pengorbanan terbuah..
segala doa ku di makbul kan..
Terima kasih mama!
Terima kasih ayah!
Terima kasih guru-guru ku!
terima kasih rakan-rakan ku!
Segala tunjuk ajar , bimbingan , sokongan , nasihat , doa dan kesabaran kalian akan ku kenang sampai bila-bila..
tak terbayar oleh jasad ini..
semoga Allah memberkati hidup mu..
Amin...

Ikhlas ,
Marhamah Ismail..

1 comment:

hamizah adam said...

bpe pointer? wah2. bnyik cm 4.oo je. ppepon, CONGRATE.. :)