02 June 2011

Kau ada masalah macam ni ?

Assalamualaikum..
Ok siapa kat sini yang tak pernah tengok wayang ?
Angkat tangan macam saya ?
Ok..

Tak ada sesiapa yang angkat tangan..
Means semua pernah tengok wayang la kan ?
Good..good..
Siapa yang jujurly , tak pernah ada any problem bila tengok wayang ?
Angkat tangan macam saya ?
Ok , tak ada sesiapa gak.. * ada mcm psycho sikit x ? haha




Entry kali ni nak story sikit pasal masalah-masalah yang pernah-sedang-akan dihadapi oleh para penonton wayang..
Ha..
Excited x ? Excited x ?
:D


1. Ringtone kuat, speaker macam pakai hailer.
Cuba bayangkan , tengah syok-syok layan cerita Nur Kasih The Movie , tiba-tiba handphone orang belakang korang berbunyi ? Lagu Krazy pulak tuh ! Time Alyah tengah dying pulak tuh ! Mak aih !! Memang nak makan kaki ke ape orang nih ? X baca ke masa mula-mula start wayang tadi ? Silent la phone tuh..Aiyo.. Ok , kalau dah berbunyi dia cepat-cepat tutup xpe , ni tak.. Boleh pulak buat bodoh macam bukan handset dia yang berbunyi.. Haih.. Aku tembak gak kang orang macam ni.. Hilang feeling wa nak layan cerita Nur Kasih !


2. Mulut bising macam pakai bateri Energizer.
Ada sesiapa ke yang tak tahu dalam wayang tak boleh banyak cakap ? Imagine.. Korang tengah layan cerita Thor.. Tiba-tiba , " Weh.. Pasni nak lepak mana ? Rindu dohh nak lepak lama-lama dengan korang.. "- " Kita lepak kat Rest1 jela.. Boleh gosip-gosip.. "- " Ha , ok gak tuh.. Kau dah tanya yang lain ke ? "... Walaweh.. Aku tahu la korang dah 4 tahun tak jumpa kan.. Kalau dah memang nak catch up story mory ni , takkan kat wayang kan ? Kalau ye pun memang dalam dilemma tak tahu nak lepak mana lepas tu , cakap slow-slow boleh kan.. Aiyo.. Tak ada sivik punya orang ! Wajah kita budaya kita tau ! * apakah ??


3. 2nd time viewers..
Ok , aku tahu cerita Kungfu Panda 2 tu memang seronok.. Memang berbaloi pun kalau kau nak tengok lagi sekali cerita tuh.. Tapi dah masuk wayang tu , senyap-senyap sudah la.. Ni tak , duduk kat tepi aku jadi pengarah Kungfu Panda 2. Sibuk je bercerita apa yang akan jadi lepas tuh.. " Ha lepas ni kan , Po kalah.. Dia tak lawan pun Shen.. " , " Ha lepas ni kan , Po dah boleh guna InnerPeace.. " 
Ni lagi seorang yang tempah kasut saiz 2 kat aku nih.. Baik aku dengar kau bercerita je after kau tengok wayang tuh.. Tak payah nak bazir-bazir duit bayar tiket wayang.. Your feet lahh !


4. Bermesejan tanpa segan silu.
Phone silent ? Ok..
Banyak cakap ? Tak..
2nd time viewer ? Bukan..
Semua dah ok.. Tapi  tengok-tengok budak sebelah korang ni memang tak boleh miss 1 mesej pun.. Benda ni memang rarely occur tapi I'd face this once. Memang tak ada masalah pun kalau dia nak keep messaging tapi lampu phone tu , mengganggu la.. Sakit mata i taw ! * haha ! 
Well , atleast try lah sorok-sorok sikit phone tu time nak mesej-mesej..
Ni tak , tiba-tiba je ada lampu menyinar kat tepi korang.. Alien mendarat ke pe ? 


5. Stokin dah tahu berbau tapi TERpakai..
Haha ! Aku nak gelak dulu ! :D
Ok , itew taw..itew owang Melayu..Duduk dalam wayang , memang itew kene bersila..
Tapi owang Melayu weti cuci stokin kan..
+_+"
Aku admit , aku kalau masuk wayang memang duduk bersila.. Baru feel ! 
And aku admit , everytime aku tahu aku keluar nak tengok wayang , memang aku pakai kasut + stokin.. Maklumlah , I tak biasalah winter-winter ni..
Then tengok-tengok orang sebelah korang pun duduk bersila !
Syiokknyaa ! Rasa macam jumpa orang sekampung ! hahahaha
Tapi aduhai.. Stokin jiran kita tu pulak bau macam dia ada 1 stokin je kat rumah.. 
Perghh ! Gugur bulu hidung wa !! Wa nak leleh hingus nangis sebab tengok Nur nyanyuk pun susah.. aiyo...
Lain kali ha , lu kasi basuh dulu lu pnya stokin,, Jangan lupa letak Softlan sekali ye ? :D






Ok lah..
Cukup sudah rasanya..
Apa lagi masalah yang korang pernah hadapi ?
Mesti banyak variasi kan..
Buatlah entry blog masing-masing..
Boleh tukar-tukar pendapat masalah wayang ni..
hehe


Wassalam..




P/S : Tengok wayang kat gold class agak-agak ada tak masalah macam ni ?

4 comments:

Juwita Afifah said...

Hahahha. SOkong2. Tapi saya selalu gak msg dlm panggung. =P

Marhamah Ismail :) said...

Ha.. Ni lah orang yg slalu wat mate i saket ! :P

Juwita Afifah said...

Erkkk, jangan la mrh saya. Hehehk. =P

Marhamah Ismail :) said...

Hehe
X mara la..
Emo sket jew.. :p