30 January 2012

ini abang mau mati !



.Assalamualaikum.
Tiba-tiba teringat kenangan masa pertama kali beli topup..
Semangat nak balas dendam datang dengan tiba-tiba.. haha !


Kenapa ?
Begini al-kisahnya...

Tempat : 7 Eleven

Mangsa : Emm abang , nak beli topup Celcom rm10 ?
Pemangsa : Oh kejap ye adik..

Pemangsa menuju ke arah 1 mesin yang tidak dikenali mangsa..

Mangsa : "Alamak , mesin ape pulak abang ni bawa keluar ni.."
Pemangsa : Jap ye.. *sambil tekan-tekan nombor kat mesin tu
Mangsa : Eh abang nak nombor ke ? Emm saya kurang ingatlah... Jap saya check kat telefon..
Pemangsa : Ha ?? Oh , a'ah , abang nak nombor..
Mangsa : 013..
Pemangsa : Ha.. * sambil tekan-tekan nombor lagi..
Mangsa : 456..7789
Pemangsa : Ok ok dah.. Adik tunggu jap ye..

Tiba-tiba...
Mangsa berasa pelik mesin tu mengeluarkan satu kertas..

Mangsa : "Resit kott.."   Dah masuk eh topup nye ? Terima kasih ye..
Pemangsa : Eh belum lagi , adik ambil kertas ni.. Nombor topup ada tulis dalam tu.. Adik ikut je arahan kat kertas tu.. ada tulis kat situ....
Mangsa : Eh ? Bukan tadi dah masukkan ke ?
               "Nape aku rasa abang ni macam tipu aku je ??!! Habis tadi aku bagitau nombor aku tu  dia mengiyakan jela ??! "
Pemangsa : Hehe.. Adik first time topup ye.. *senyum sinis , rasa macam nak sepak laju-laju
Mangsa : *Bayar dan terus jalan tanpa toleh ke belakang

Dia berlalu pergi dari 7 Eleven dengan memasang niat tidak akan menjejakkan kaki kat situ lagi..

Ha..
Seronok kan kena game macam ini..
Bytheway , jangan tiru aksi ini ye..
Malu oi ! Malu !! Sampai ke tua malunya !!

Notakaki : Kalau nak topup , suruh boyfriend topupkan.. Ngeh ngeh ngeh..

5 comments:

Anonymous said...

nampak sgt ko xpnah bli topap mamah

Anonymous said...

nampak sgt ko xpnah bli topap..hahaha

Marhamah Ismail :) said...

Lalalala
Aku mane slalu topup..
Jarang aku gune tepon ni..
lagha.. ;pp

Anonymous said...

lagha kewr ??
elele....ckp ar pkwe yg slalu topapkan ..tp kan ..motif sgt dye nk amek no ko awat ??
ner da org 7E mntak no ..
kewr sbb nk ngorat uhh

Marhamah Ismail :) said...

Dye saje nak kenakan aku la..
Erghhh !!