Showing posts with label Jauh tersisip di sudut hati. Show all posts
Showing posts with label Jauh tersisip di sudut hati. Show all posts

22 November 2011

THIS FEELING


There is a wonderful feeling when someone from your childhood time still remembers you..



Damn !
Rindu zaman sekolah !
Sob..sob..

P/S : Tiba-tiba teringat goup F4.. lalalala

03 June 2011

Cuba rasa apa yang dia rasa ? Sakit kan ?


Assalamualaikum..
Ok , semua orang dah tahu cerita pasal Adindaevans kan ?

Attention peeps..
Kita bukan sesiapa untuk judge dia..
She is still young..
Maafkan lah dia..
Stop criticizing dia..
Stop embarassing her..
Ok , maybe dia yang mulakan memalukan diri sendiri tuh..
Tapi she is just 14 years old..
Janganlah push dia sampai macam nih..
Pressure dia..
Accept her as she is..
And bukan semua budak yang dah tak virgin berani buat statement macam dia..
Kita kena support dia , doakan yang terbaik ntuk dia..
I believe , itulah yang family dia lakukan..
Let Him judge her.

P/S : Semoga Allah ampunkan dosa nya & dosa orang-orang yang mengkritiknya.. Aminn...

02 June 2011

Kau ada masalah macam ni ?

Assalamualaikum..
Ok siapa kat sini yang tak pernah tengok wayang ?
Angkat tangan macam saya ?
Ok..

Tak ada sesiapa yang angkat tangan..
Means semua pernah tengok wayang la kan ?
Good..good..
Siapa yang jujurly , tak pernah ada any problem bila tengok wayang ?
Angkat tangan macam saya ?
Ok , tak ada sesiapa gak.. * ada mcm psycho sikit x ? haha




Entry kali ni nak story sikit pasal masalah-masalah yang pernah-sedang-akan dihadapi oleh para penonton wayang..
Ha..
Excited x ? Excited x ?
:D


1. Ringtone kuat, speaker macam pakai hailer.
Cuba bayangkan , tengah syok-syok layan cerita Nur Kasih The Movie , tiba-tiba handphone orang belakang korang berbunyi ? Lagu Krazy pulak tuh ! Time Alyah tengah dying pulak tuh ! Mak aih !! Memang nak makan kaki ke ape orang nih ? X baca ke masa mula-mula start wayang tadi ? Silent la phone tuh..Aiyo.. Ok , kalau dah berbunyi dia cepat-cepat tutup xpe , ni tak.. Boleh pulak buat bodoh macam bukan handset dia yang berbunyi.. Haih.. Aku tembak gak kang orang macam ni.. Hilang feeling wa nak layan cerita Nur Kasih !


2. Mulut bising macam pakai bateri Energizer.
Ada sesiapa ke yang tak tahu dalam wayang tak boleh banyak cakap ? Imagine.. Korang tengah layan cerita Thor.. Tiba-tiba , " Weh.. Pasni nak lepak mana ? Rindu dohh nak lepak lama-lama dengan korang.. "- " Kita lepak kat Rest1 jela.. Boleh gosip-gosip.. "- " Ha , ok gak tuh.. Kau dah tanya yang lain ke ? "... Walaweh.. Aku tahu la korang dah 4 tahun tak jumpa kan.. Kalau dah memang nak catch up story mory ni , takkan kat wayang kan ? Kalau ye pun memang dalam dilemma tak tahu nak lepak mana lepas tu , cakap slow-slow boleh kan.. Aiyo.. Tak ada sivik punya orang ! Wajah kita budaya kita tau ! * apakah ??


3. 2nd time viewers..
Ok , aku tahu cerita Kungfu Panda 2 tu memang seronok.. Memang berbaloi pun kalau kau nak tengok lagi sekali cerita tuh.. Tapi dah masuk wayang tu , senyap-senyap sudah la.. Ni tak , duduk kat tepi aku jadi pengarah Kungfu Panda 2. Sibuk je bercerita apa yang akan jadi lepas tuh.. " Ha lepas ni kan , Po kalah.. Dia tak lawan pun Shen.. " , " Ha lepas ni kan , Po dah boleh guna InnerPeace.. " 
Ni lagi seorang yang tempah kasut saiz 2 kat aku nih.. Baik aku dengar kau bercerita je after kau tengok wayang tuh.. Tak payah nak bazir-bazir duit bayar tiket wayang.. Your feet lahh !


4. Bermesejan tanpa segan silu.
Phone silent ? Ok..
Banyak cakap ? Tak..
2nd time viewer ? Bukan..
Semua dah ok.. Tapi  tengok-tengok budak sebelah korang ni memang tak boleh miss 1 mesej pun.. Benda ni memang rarely occur tapi I'd face this once. Memang tak ada masalah pun kalau dia nak keep messaging tapi lampu phone tu , mengganggu la.. Sakit mata i taw ! * haha ! 
Well , atleast try lah sorok-sorok sikit phone tu time nak mesej-mesej..
Ni tak , tiba-tiba je ada lampu menyinar kat tepi korang.. Alien mendarat ke pe ? 


5. Stokin dah tahu berbau tapi TERpakai..
Haha ! Aku nak gelak dulu ! :D
Ok , itew taw..itew owang Melayu..Duduk dalam wayang , memang itew kene bersila..
Tapi owang Melayu weti cuci stokin kan..
+_+"
Aku admit , aku kalau masuk wayang memang duduk bersila.. Baru feel ! 
And aku admit , everytime aku tahu aku keluar nak tengok wayang , memang aku pakai kasut + stokin.. Maklumlah , I tak biasalah winter-winter ni..
Then tengok-tengok orang sebelah korang pun duduk bersila !
Syiokknyaa ! Rasa macam jumpa orang sekampung ! hahahaha
Tapi aduhai.. Stokin jiran kita tu pulak bau macam dia ada 1 stokin je kat rumah.. 
Perghh ! Gugur bulu hidung wa !! Wa nak leleh hingus nangis sebab tengok Nur nyanyuk pun susah.. aiyo...
Lain kali ha , lu kasi basuh dulu lu pnya stokin,, Jangan lupa letak Softlan sekali ye ? :D






Ok lah..
Cukup sudah rasanya..
Apa lagi masalah yang korang pernah hadapi ?
Mesti banyak variasi kan..
Buatlah entry blog masing-masing..
Boleh tukar-tukar pendapat masalah wayang ni..
hehe


Wassalam..




P/S : Tengok wayang kat gold class agak-agak ada tak masalah macam ni ?

28 May 2011

RINDU...

Tadi kan..
Saya kan..
Tengah boring-boring time kerja..
Pastu kann..

Online la youtube guna Wifi Saloon sebelah tuh.. :d
Pastu kann..
Search la untuk KMPP..
Then..

Jumpa ni..


Rinduu gila wokk !!
Rasa menyesal x join MPPB..
Sob..sob...
:(

Miss u damn much la !!

24 April 2011

What I've Treasured in KMPP...














And the most important thing ,
I found them !







KMPP ..
At first , you annoyed me..
Then I start to know you..
I begun to get closer to you..
Start to love you..
Start to love every single thing about you..
And now..
Once again ,
I hate you..
Because,
I had to leave you..
* sigh..
You make me annoyed , again...
(T_T) 


19 January 2011

Hari tu.
Sebelum ni.
Semalam.
Aku jalan-jalan.
Aku terperasan ada 1 fenomena yang sedang menular sekarang ini.
Bukan budaya gangsterisme ,
bukan lagi budaya vandalisme ,
dan sudah pasti , bukan budaya membaca..


" Eh , mudanya budak tu. "
" Aik ? Bukan main stylo entah pape rambut dia.. Siap botak sisi dengan rambut yang tetinggal di tengah-tengah tu , pacak habis 90 degree . "
" Apa dia buat kat shopping mall ni ? "
" Eh , rasanya sekarang ini waktu sekolah ? "
" Cop ! Dia sekolah petang kot.... "


Aku monolog dalaman seketika.
Cuba b'sangka baik dengan beliau.
Tiba-tiba.
Datang seorang budak perempuan yang umurnya dalam lingkungan 10 tahun.
Menghampiri dia.
Dia terus tarik tangan budak lelaki itu dan mereka terus berjalan berdua , bersiar-siar ala-ala pasangan tengah honeymoon.
Tak lama kemudian , segerombolan kawan-kawan mereka muncul .
Semua style fotostat siap kat kedai mana entah .
1 lelaki , 1 perempuan .
Aik ? Biar betul apa aku tengok ni ?
Sekumpulan budak kecil - Melayu - dressup punk - berpasangan - waktu sekolah - shopping mall .
Cepat-cepat fikiran aku buat 1 konklusi yang memang sudah pasti , orang lain pun akan buat 1 konklusi yang sama.


Haih...
Aku mengeluh panjang.
Dalam hati ini tertanya-tanya.
Mana parents dorang ?
Parents dorang tahu tak anak-anak dorang ada kat sini ?
* Confirm-confirm la dorang tak tahu kan ? Ada pula parents yang bagi anak-anak dorang wat macam ni.. *
Entah lah..
Aku hanya mampu memandang , berjalan terus ke destinasiku .


------------------------------------------------------


Sekarang 2011.
Kanak-kanak yang sepatutnya ke sekolah , sudah ke shopping mall bersama pasangan masing-masing.
Zaman aku dulu , aku buat macam itu sewaktu aku berusia 17 tahun .
Ya , tahun 2008 .
Agak mendadak perubahan di situ .
Jauh di sudut hati , ada satu perasaan terbit.
Ya !
Aku risau.
Teramat risau.
Kalau fenomena ini dipandang sebelah mata oleh setiap pihak , aku yakin yang bangsa Melayu , Islam dan Malaysia tak akan pernah maju sebaliknya semakin mundur ditelan zaman.
Semakin dipijak dan semakin dipandang rendah oleh bangsa lain , agama lain dan negara lain .
Ayuh !
Bangunlah !
Kita mulakan dari awal.
Dari mereka , sekumpulan budak kecil - Melayu - dressup punk - berpasangan - waktu sekolah - shopping mall .
Jangan kita biarkan waktu itu tiba.
Mari kita bangun dan buktikan kita bukan macam itu.
Kita boleh !
Kerana ,
Aku pasti , tika tibanya waktu itu segala-galanya sudah terlambat .
Tiada lagi gunanya rotan , tiada lagi gunanya nasihat dan tiada lagi gunanya kempen .
Sekali lagi , aku hanya mampu memandang .
Kau , dia , meraka dan semua hanya akan mampu memandang sahaja.
Noktah .